lördag 23 augusti 2014

Lördag


Det är allt lustigt hur horoskop ibland kan träffa så rätt. I dagens VF står det att: som lejon brinner du väl inte av verksamhetslust  för ögonblicket, och liksom Kräftan trivs du nu bäst hemma. Exakt sant. Jag gjorde mej en tur med bilen till Segenässätern i eftermiddag och för att titta efter svamp men redan när jag svängde av vägen i Knappåsen kom känslan av att jag ville hem tillbaka, men jag var upp till mitt svampställe och där fanns 3 pyttesmå kantareller så säkert har någon annan varit före mej, de små står kvar på tillväxt och så får jag nog ge mej ut tidigare nästa år. I alla fall så kom en riktigt rejäl regnskur så gudskelov kunde jag åka hem direkt.

Tack för Sven på Bergsängs Rör som kom och öppnade upp mitt avlopp, usch och fy så äckligt, stackars människor som höll på med detta och vilka hemska dofter som kom ut. Bevare mej väl vilket elände och vilken tur att det finns folk som kan hjälpa till när nöden kräver.

Trots att det har kommit regnskurar har gräset blivit klippt och jordgetingarna var urarga men jag klippte runt hålet och hoppades att det skulle gå bra och det gjorde det. I går köpte jag bollkrysantemum, jag  rensade bort blommorna på kyrkogården för de var inte fina längre och satte bollarna i krukor, jag tycker själv att det blev mycket bättre, en boll hamnade i en zinkhink på min trappa och så fick Lotta en. Petuniorna som jag haft på trappen har blivit gängliga och fulla av björkfrön, det måste ha varit ett extremt fröår på träden.

Eilert började att göra fint runt trappen  och har tagit bort gräs i grusgången, hoppas att han fortsätter en bit till så att det blir fina kanter.

I går beställde jag kakel och bänkskiva som jag pratat om så länge, 2 veckors leverans på kaklet så än är det inte riktigt klart men det händer något pö om pö.

I dag har jag köpt mej en bingolott, jag har inte spelat mer än högst 2 gånger förra säsongen men nu försöker jag igen och hoppas naturligtvis på vinst (en bil skulle vara välkommen), drömma kan man ju.

Ha en trevlig helg mina vänner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar