söndag 3 augusti 2014

Söndag


Det var länge sen som vi hade ett sådant här söndagsväder. Jag vaknade i morse av att det osade bränt, ut och tittade om någon av grannarna eldade, men det var lugnt och nu sas det på radion att det kunde vara rök från skogsbränder i Sala, ofattbart för mej men det har kanske med åskvädret att göra. Vi har nämligen ett rejält åskväder runt om kring oss och jag hoppas att det drar iväg för det är otrevligt om ovädret ligger över hustaket. Regnet är välkommet och åskan rensar förhoppningsvis luften för den behöver fräschas upp.

I går eftermiddag hade jag främmande, kusin med broder och svägerska, det var roligt att de kom hit och vi dricker kaffe i omgångar, pratar och ser på fotografier och har det gemytligt som det ska vara.

Underbara Mari var här och tapetserade i köket i torsdags, vilken känsla när första våden kom upp och jag fick se hur vidrigt eländigt det såg ut på gamla tapeten. Smuts och märken efter kopparbunkar mm uschamej.  När tapetseringen var klar åkte vi till Moccacino för att äta, varmrökt Gustavalax, potatissallad massor med grönsaker och goda såser, så vackert upplagt och det smakade ljuvligt så det kommer vi att göra om.

I fredags var det en tur till Segenäs och när jag kom hem har det kommit ett gruslass som låg på parkeringen här, det var snabblevererat men jättebra, Jonas kom med traktorn och planerade ut gruset så nu återstår lite finjustering med kratta, så på så vis var det riktigt bra med regnet som kommer. Eilert hjälpte mej med gardinstänger så att jag fick upp gardiner i köket. Nu ska jag avvakta och känna mej för vad jag vill ha uppsatt, en ny köksklocka ska jag köpa mej och jag vet precis hur den ska se ut.

Nu ska jag fortsätta med min stickning, jag börjar komma i gång så smått nu. I går kväll satt jag härute på altanen och löste korsord och det mörknade så jag fick tända ljus och det är rätt mysigt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar