måndag 18 augusti 2014

Måndagförmiddag


Det är allt märkligt att när man känner sej ganska nöjd och belåten med tillvaron så händer det något som blir ett irritationsmoment.

I fredags så lyckades jag att bestämma mej för bänkskiva och kakel till köket och kände mej nöjd, men så dyker obehaget upp, jag har fått stopp i avloppet i köket, vattnet i diskmaskinen rann inte ut, jag använde en sådan här propplösare eller vad det heter och med den lyckades jag pumpa vatten mellan diskhon och diskmaskin med resultat att det kom ut vatten på golvet och jag förstår att det finns vatten i överfyllnadsskyddet i maskinen då den pumpade efter att jag dragit ur kontakten, men jag klarar inte att tömma detta själv.

Nu blev det så här att i lördagskväll öste jag ur vatten från diskmaskinen i en hink och torkade om och om igen upp vatten, lyckligtvis så får jag hjälp av en rörmontör i eftermiddag eller i morgon för detta var riktigt besvärligt, man tar för givet att allt ska fungera och jag blir handlingsförlamad när det blir något fel.

Något trevligt har ändå hänt, i lördags var det vigsel i Ekshärads kyrka och jag blev nyfiken eftersom jag hört att det skulle bli ett bröllop i rockens stil med kläder från den tiden. Brudparet med lilla brudnäbben var så fina och bland gästerna fanns det en del prickiga klänningar med tyllunderkjolar.
Efter kyrkan gick jag och M till Moccacino och drack kaffe och åt våfflor med glass, strössel och jordgubbssylt och det smakade så bra.

Nu blir det en ny tur till apoteket för att höra om kusins tåmedicin har kommit och efter det får jag vänta in rörmontören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar