söndag 15 juni 2014

Söndag


Nu är det söndageftermiddag igen, fy vad veckorna går fort men idag har jag hållit mej lugn, mina knän de är inte vad de borde vara. Jag har haft besvär till och från i några veckor, ibland känns det bättre och sen smäller det till igen, får väl avvakta lite till innan det blir läkarbesök.

Veckan har rullat på med varierande saker, i måndags var det gräsklippning, den tar några timmar, på tisdag var jag och Lotta till Risberg och köpte blommor både till kyrkogården och hit hemma. Vi planterade på kyrkogården på hemresan och det blev riktigt fint. På onsdag kom det lite regn och då passade jag på att städa lite och så måste jag ta lite tid för att vila knäna.

På torsdag var jag uppe tidigt för jag har lovat att steka kött till studentfirande, sånt tycker jag är så roligt, köttet var i ugnen i 9 timmar så på kvällen skar vi upp köttet i tunna skivor som skulle marineras. Jag planterade även sommardaliorna

Fredagen var planerad att jag skulle följa med till Karlskoga på studentutspringet, men det visade sej att vovven Sigge har fallit i glömska och med våteksem kan han inte lämnas ensam så därför blev jag hemma med honom och han stannade här till lördag förmiddag.

Efter att jag varit och vattnat på kyrkogården och satt lite lösa blommor på gravarna, det var mammas födelsedag i går, fick jag äntligen börja med snittar och krustader. tunnbödrullar med skinka, pepparrotsgrädde och plíladelphiaost och persilja i samt krustader med varmrökt lax, creme fraiche och dill samt peppar och salt, garnerade med stenbitsrom och dillvippor.

Klockan 17 startade festen och det var full rulle tills jag åkte hem vid 22.30, hoppas innerligt att Adam var nöjd med sina studentdagar tillsammans med goda glada kompisar och ishockeyvänner släkt och vänner.

Nu ska jag försöka att ta det lite lugnt, gräsklippning naturligtvis, jag är så tacksam att Eilert har slagit ner det långa gräset kring buskar och träd med röjsågen, det blir så mycket finare när detta är gjort. Nu kan jag sitta på altanen och titta på alla fina kossor och småkalvar, tjurarna är ju tjurar, de stampar i backen så det dammar av jord kring dem och brölar? om de får syn på varandra, de vaktar sina damer.

M a o en trevlig helg med många fina människor att umgås med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar