fredag 20 juni 2014

Midsommarafton


Jag säjer bara: Trevlig fortsättning på helgen, om drygt ett par timmar har vi midsommardagen. Den här veckan har varit riktigt omtumlande. I måndags fick jag telefon om att mina nya skåpluckor och lådor var klara och skulle monteras på torsdag, i går alltså. Då vet ni hur det är, plocka ur skåpen och lådorna så gästrummet är nu fyllt av köksgrejer, men, nu har jag rent i alla skåp och nya lådor och jag ska känna mej för hur jag vill ha det och det kommer att bli konstigt att ha lådor i stället för underskåp men det kommer att ordna sej. Det blev ju en del travande och klättrande och mitt onda knä har nästan sagt upp sej. Lotta har ju hjälpt med de översta hyllorna med det blir ju en extra belastning även att jag fick sitta still i går. Det var fantastiska människor, en kille och en tjej som monterade ner och upp allt på nån timme och jag är så belåten.

Jag var bortbjuden i kväll och åter fick jag tacka nej på grund av mitt knä och jag tyckte att hela jag har varit i olag idag, jag insåg att jag inte var till någon glädje för någon med haltande och ojande och då mår jag bäst av att vara hemma, men det är så synd för jag tycker om att träffa mina vänner. Nu får det lov att bli lite ändring på det hela, endera blir det VC i Torsby på måndag eller ett samtal med Friskfaktorn jag kanske kunde få hjälp av Christina om hon jobbar, vi får se.

Det här blev ju en enda jeremiad det var ju inte meningen men skönt att få vädra ur sej lite och JAG ÄR FANTASTISKT GLAD ÖVER NYA KÖKSINREDNINGEN, ÖVER HJÄLP AV LOTTA, FREDRIK OCH JONAS, EMMA SOM KOM MED MIDSOMMARBLOMMOR I GÅR KVÄLL OCH EILERT SOM KOM MED BJÖRKAR I DAG. Nisse och Marianne, Jill och Curt, hoppas att kvällen blev riktigt bra utan mej.

Termometern visar på 12 grader, ingen sommarvärme direkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar