söndag 8 juni 2014

Pingstdagen


I dag har solen gjort sitt bästa tycker jag, jättevarmt har det varit och på förmiddagen var det alldeles vindstilla. Nu blåser det lite och det är bara skönt.

Det har inte hänt så särskilt mycket under veckan, men i måndags var det 85-årskalas hos mina grannar och det var hur trevligt som helst. Födelsedagsbarnet förärades med smörgåstårta, blommor och en jättestor gräddtårta med jordgubbar. En fantastisk dag med syskonen Holmberg med respektive, de är Elsies kusiner och det blir alltid trevligt i deras sällskap.

I tisdags var Inga och jag med kusin till vårdcentralen och den här gången gick det riktigt bra förutom skofrågan som kommer upp varje gång vi ses. Högklackat på en snart 85-åring som knapp orkar flytta fot om fot är inte roligt att argumentera emot.

Jag har sovit dåligt en tid och mina knän har värkt rejält i några dagar så jag har haft ett uppehåll i mina promenader och nu känns det som att det lugnar ner sej det var synd att det onda kom just när jag blev bjuden på grillfest i går kväll, men jag kände tidigt att jag skulle tacka nej.

I fredags var jag med Pettergårds till flottarkojan vid Halgån, det är så lugnt och vackert där och vi hade en fullkomligt trevlig dag där med ostar och kex, jättegod pastasallad och kaffe, det nalkas en 60-årig födelsedag så det här var en liten försmak. Mycket trevligt med tipspromenad, pilkastning och lite golfslag.  Tack för att jag fick följa med.

I går mullrade åskan och jag var faktiskt glad att jag tackat nej till grillfesten för jag tycker att det är otrevligt att vara borta om det skulle hända något, nu höll den sej ju på avstånd Gudskelov.

I dag har jag ju varit på barndopet i Slottskyrkan till och från kan jag säja, ut och in om vartannat, vackra människor och jättefina progamledare och lilla sessan skötte sej så fint.

Men, i eftermiddags blev det för tråkigt så jag klippte till stolsdynor och sydde och nu är de näst intill klara, några stygn till i bakkanten så är det klart jag ska nog fixa till en duk också.

Härlig fortsatt pingstdag alla vänner, i morgon tar vi nya tag och då är det snart dags att börja förbereda till helgens studentfest. Det blir kul det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar