tisdag 15 februari 2022

Jag tror visst att både ishalkan och Covid

 består ett tag till och jag är visst mera osäker nu än jag varit tidigare. Då det inte rapporteras från Regionen längre om antalet smittade känns det osäkert, jag fortsätter att vara försiktig.

Lotta har varit förbi här idag och glatt mej med en god semla från Wienerkonditoriet, just nu träffas vi inte nära varandra, smittan förstör många mysiga stunder för oss. Semmelpåsen kom in genom vädringsfönstret och vi bytte några ord med behörigt avstånd, jag i köket och hon på altanen Ja vi bestämmer ju själva hur vi ska umgås.

Men, jag har varit till lantgården och handlat idag, fina bruna och vita ägg denna gång och en påse snöbollspotatis. Det ät så bekvämt och bra service är det. Idag blir det ugnsstekt falukorv till middag och nu har jag suttit och funderat på om jag ska utesluta tomaterna och ha senap och bostongurka mellan skivorna, lite lök får steka med och så en "skvätt" grädde så det blir lite sås.

Jag måste ju berätta att jag var till Hantverksta´n förra veckan, där finns det mycket kan jag säja, 1 nystan sockgarn blev det då Kyrkans syförening börjar i morgon och då vill jag sticka lite och prata mycket, inte tänka på mönster mm. Jag fick för mej att titta på broderier och en färdigtryckt kudde intresserade mej, det kanske inte blir en kudde, möjligtvis en tavla, jag materialet är grov stramalj och det broderas med ullgarn, vi får se vad det blir men det var riktigt roligt att sykorsstygn.

Nu ska det göras en beställning på varor, så jättebra det går att handla bara en gång i veckan och det behöver inte göras på fredagar som jag gjort, de senaste veckorna har jag hämtat på torsdagar och det är alldeles perfekt.

På lördag har min syster födelsedag så vi får se om jag kan åka till henne och gratulera, det skulle vara ett ombyte att komma ut ur stugan en stund.

Ha det bra alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar