onsdag 26 januari 2022

Nu tror jag att

 en ny era börjar i mitt liv, ja nu tog jag väl i men även jag ska väl försöka följa utvecklingen i datavärlden. Jag har spjärnat emot och troget prenumererat på NWT i alla år, men helt plötsligt tycker jag att det är så otroligt mycket pappersskräp och skräp över huvud taget så jag kom fram till beslutet ett jag ska bara ha E-tidning fr o m februari. Förmiddagen har jag ägnat åt att börja träna in mej på detta nya, många av er har säkert använt detta sätt att få till sej nyheter. Jag tycker ju mycket om att läsa och kan tycka att en veckotidning kan man unna sej, Allers har jag prenumererat på sen jag slutade jobba och den ska jag ha kvar men Hemmets veckotidning kan jag läsa på plattan. Hoppas att detta blir bra.

Veckorna går fort, i måndags kom svägerskan B-M hit, mysigt tyckte jag, i går och i dag gör jag lite mat, i går blev det en stor gryta med kålsoppa som jag frös in och i dag blev det en kålpudding, den blev också så stor så att jag kan frysa in några portioner, det är ju så bekvämt att plocka fram. I bland får jag en sån lust att laga mat.

I dag är det ju ett helt underbart väder men än värmer inte solen men det närmar sej. Det varierar i temperaturen men jag tycker inte att denna vinter varit speciellt kall men det tycker ju elbolagen och sen kommer regeringen och vill ge bidrag till de som har hög förbrukning, ibland tycker jag det luktar lite valfläsk men det har väl aldrig varit så höga priser.

Så här kan jag inte sitta och tänka, nej det är bättre att jag skalar potatis till dagens middag. Men en sak måste jag få säja innan jag ger mej, tittar ni på Lars Lerins program, jag tycker att det är helt underbart med dessa trasiga människor börjar visa att de mår bra av dessa fina miljöer, sitt målande och umgänget med likasinnade. Hurra för Lars Lerin och hans vänner.

Ha en underbar vecka fina vänner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar