fredag 3 juli 2020

Förra veckan


tyckte jag att det var alldeles för varmt, nästan plågsamt men det blev ju lite ändring på detta, riktigt nöjd är det ju svårt att vara men det kunde ju var måttlig.

I alla fall så fick jag gräset klippt och det var skönt, det har regnat lite och det har ju också varit bra. Tomatplantorna blommar och det har börjat bli lite tomater och jag tycker mej se ett liten blomma på paprikan, det händer lite i min miniträdgård.

Jag har gjort klart allt jag lovat att sticka och tröjorna har levererats och det mesta som jag lovat att hjälpa grannarna med är strax utfört och det känns fint för mej att kunna hjälpa till och nu återstå ett telefonsamtal för att hjälpa till med kusins bouppteckning samt grannens medicindosett som ska fyllas sen får jag tänka på mej själv.

I går var jag till Vårdcentralen i Hagfors för ett planerat besök, det är märkligt, ofta när man besöker VC är det mycket folk som väntar både på lab och mottagning men numera är det just inga människor som väntar eller köar. En person satt i väntrummet när jag kom och den försvann snabbt, en god vän kom ut från läkaren och och det var i stort sett allt, ja läkaren förstås, honom gillar jag skarpt, allt var bra men jag ska ta prover fastande, då förmodar jag att det blir en resa endera till Hagfors eller Torsby, vi har ju en fin fungerande VC här med den är inte bemannad, det tycker jag är en stor skam, vi är många här i vårt samhälle som behöver vården på hemmaplan så ibland blir jag lite vrång och då kan jag göra labprovet i Torsby, det är lite längre åksträcka men det är lättare att åka västerut och det tar inte längre tid.

På tisdag ska jag klippa mej och det är riktigt behövligt, det är riktigt obehagligt när håret börjar spreta iväg och det är skönt att bli ompysslad.

I kväll ska jag lösa lite korsord, jag ska läsa lite i "Ebbas bok" av Maria Gustavsdotter och hoppas att åskan inte ska gå över här hos oss idag, i går small det rejält kan jag lova.

Vi håller avstånd och håller ut mina vänner.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar