fredag 21 februari 2020

Men oj vad tiden rusar iväg


nu har jag inte varit inne på min blogg under några veckor, anledningen är bland annat att jag har haft min dator inlämnad  då jag sedan jul har haft ett virus eller liknande, inte alls så trevligt kan jag säja. Usch för sådan reklam som det visades.

Men nu är det rent och fint inne i hjärtat av datorn tills det kommer något nytt. Det verkar som om både jag och mina saker behöver repareras och ses över, bilen har fått en ny framfjäder och nytt hjullager och själv ska jag på ultraljud den 25 februari för gallan, inte för att jag vill ha magbesvär men jag hoppas innerligt att det "bara" är gallan som spökar för mej.

Förra veckan var det församlingens sykrets på onsdag och det var min tur att ha med kaffebröd, jag som inte tycker att det är så roligt att baka men jag gjorde det enkelt för mej och beställde vetelängder på ICA, sen gjorde jag faktiskt skrädmjölsdrömmar, havrekakor och en kaka i långpannan så nu har jag gjort mitt uppdrag denna säsong. 11- kaffe förra torsdagen var riktigt trevlig med underhållning av Vikenpôjkera? från Karlstad.

I onsdags var det min systers födelsedag så det blev ett besök hos henne med stor tulpanbukett och gelehjärtan, vi fikade i deras uterum och om jag inte minns fel var det +27 grader i rummet, det var verkligen vårkänslor redan på förmiddagen jag var in hos Enghs Sport här i Ekshärad och bilen ska väl inte ha allt tänkte jag och köpte mej byxor, jumper och en kofta, de har mycket fina kläder, vanliga och sportkläder och mycket bra priser.

Nu ska jag laga middag, just nu är det inte så stora variationer på kosten, kokt torsk, foliebakad torsk med dill och tomater, fiskbullar, knäckebröd utan matfett doktorns rekommendation, yoggi, te och skorpor, grannen Siv kom hit idag och då drack jag faktiskt en ½ kopp kaffe, det var mer än en månad sen jag hade kaffe i munnen.

Spännande med Postkod i kväll, om allt är sant hoppas jag att den tävlande tar hem högvinsten, han verkade ju inte ha haft det så bra med arbetslöshet mm, men han var duktig i sitt tävlande.

Ha en trevlig helg trots att vädret inte ska bli det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar