torsdag 27 februari 2020

Men kära nån,


jag trodde knappt att veckan skulle räcka till för mej. I söndags kväll satte jag mej ner och tittade i min almanacka och jag blev ganska förvånad när jag upptäcker att det är något varje dag måndag till fredag. Måndagar hjälper jag min granne med att fylla medicindosetten, efter det åkte jag till Vårdcentralens blodtrycksrum och kollade själv mitt tryck, detta var ju riktigt smidigt utan inblandning av läkare eller sköterska, sen bara att fylla i en blankett om resultatet skulle gå till läkare. När jag ändå var igång åkte jag till bilprovningen för ombesiktning av bilen och nu var den ok, på hemvägen en titt in till kusin. tisdag hade jag tid för ultraljud med kontroll av gallan, Lotta kom och följde med mej, det är så tryggt att inte behöva gå ensam, detta var snabbt överstökat och när läkaren säjer att jag inte har några gallstenar blev jag nästan stum, jag var så säker på att det var en förestående operation som skulle planeras. Ja jag får ju vara glad så länge det håller sej lugnt nu, men det känns osäkert att börja äta kraftigare mat när jag levt på dietmat ganska länge nu. Hoppas att det går bra och att detta var en tillfällighet.

Onsdag var jag på församlingens symöte och torsdag var det 11-kaffe med Ulf Persson, en riktigt duktig underhållare från bygden, han presenterade musik och sång från sin nysläppta skiva med rock och dansmusik bland annat, riktigt trevligt. Lite hemmasysslor mellan varven blir det också.

I dag ska jag gå på begravning, en kusins fru har gått bort och i dag tar vi avsked, så är livet för oss människor.

Det blev lite vinterkyla så här i slutet av februari, det är ju inte något onormalt och ganska skönt kan jag tycka, solsken, rimfrost och det ångar ur munnen när termometern visar på -12 grader, hoppas att det blir en fin eftermiddag.

Helgen ska bli lugn här hos mej, blir det fint väder ska jag vara ute så mycket som möjligt annars blir jag säkert sittandes framför TV och titta på skidåkning, Vasaloppet framför allt.  Njut av helgen alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar