tisdag 24 februari 2015

Tisdag


I dag fick jag stiga upp ur sängen tidigt, det har nämligen hänt en för mej hemsk sak, jag åt på en karamell och helt plötsligt hade jag även en tand i munnen. Runt med tungan och upptäcker att det är tanden bredvid framtanden som saknas. Herre Gud, jag orkade inte ringa tandläkaren direkt utan var tvungen att smälta denna olycka lite och avvakta ett par dagar. Jag fick en tid 8.10 i dag och det var ju bra att jag fick komma tidigt så är jag klar hos tandläkaren ungefär vid samma tid som jag annars stiger upp. Ja nu är första besöket avklarat och det ska göras en rotfyllning och så blir det en krona. Skönt, nu är behandlingen påbörjad och även om det kommer att ta lång tid innan den är klar så kan jag i alla fall tala om att min tandstatus är under behandling och jag kan dra på ett litet tandlöst leende. Det ser inte bra ut.

I övrigt har det ju inte hänt särskilt mycket, i torsdags var jag till syster och gratulerade henne på födelsedagen, helgen gick ju i skidåkning och stickningens tecken och så var man ju bara tvungen att gå ut i det vackra vädret.

Snön som kom igår får jag hoppas att den löser upp isen på vägen här ute för det är halkigt och lite förrädiskt när det kommer snö på.

Nu måste jag nog försöka att handla hem lite mat för det är dåligt i kylskåpet och frukten börjar ta slut men några karameller ska jag absolut inte köpa, fy så hemskt att man blivit så gammal att tänderna ramlar ut när man försöker sej på lite godis. Jag tror även att jag ska köpa hem en bukett blommor för det skulle nog pigga upp mej och förresten jag sådde tomater och paprika i fredags så där har jag något att vänta på att det ska gro, och så var det ju omplanteringen.........

Ha en bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar