måndag 16 februari 2015

Måndag


Nu vecka nya förutsättningar, i dag vaknade jag till med lite energi så jag fick skyndsamt plocka ur sängkläderna och nu ska det bytas till rena fräscha. Tvättmaskinen ska få göra rätt för sej idag med både vittvätt och något annat program och dammsugaren ska också få jobba på. Det är dammigt hos mej just nu.

Å så har vi firat Alla Hjärtans Dag, Lotta och jag bytte blommor, hon fick tulpaner och en chokladask av mej och jag fick en kruka med pärlhyacintknoppar och även choklad av henne och vi fikade med varsin semla. Finaste hälsningen fick jag ju från Signe (fyller sex i maj), hon har ju ritat ett fint hjärta och skrivit alldeles själv och från Stockholm kom en liten filmsnutt på lille Tor som ska fylla sitt första år i morgon.

Vädret har ju varit fint under rallyhelgen och jag har varit ute och åkt lite spark men jag har också gjort klar en liten duffel och Williams tröja är färdig så jag ska bara sy i knappar på axeln.

Jag har avverkat mina gymnastiska rörelser för i dag, jag strävar på 5 dagar i veckan och 2 lediga dagar, jag försöker tänka på hur jag rör mej och att inte sitta still för länge, upp och röra sej lite var tjugonde minut ungefär.

Nu ska jag fixa innesysslorna och det blir säkert en liten sparktur man får passa på när det är före.
Vädret är mulet idag och - 2,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar