onsdag 30 oktober 2019

Onsdag i allhelgonaveckan


Jag har inte kommit in i normaltiden ännu, jag vaknar så tidigt och i dag steg jag upp 06.40 med förhoppning om att jag skulle städa och damma över så att jag ska vara klar fram på förmiddagen men på något vis drar jag ut på tiden. Det blev en kaffemugg och apelsin att vakna upp till. Men det går trögt tycker jag, mattorna är uthängda likaså sängkläder så om en liten stund ska jag starta dammsugaren och ta fram moppen, det blir helgstädningen här.

Lite har det hänt här hemma, Jonas har ordnat så nu är utebelysningen ordnad och det blev jättebra, i torsdags fick jag på vinterdäcken också jättebra nu kan jag åka till skogen och hämta hem en gran eller tall som jag ska försöka få ner bredvid fågelbordet.

I måndags blev det bakdag, i går firades mågens födelsedag med mat, kaffe och en jättegod tårta, jag åkte tidigt för ett besök hos Dollarstore där var det mycket julsaker framme, det var inget särskilt som jag skulle ha men det var trevligt att titta på alla julsaker, men jag köpte bara diskborstar och rengöringsmedel och några små julgranskulor.

I söndags var Anna och pojkarna hit, jag hade köpt Halloweengodis till dem, lille Johannes ska också få en burk med godis. En lite tråkig sak har hänt, jag har ju min lille favorit i Danmark och förra söndagen skickade jag ett brev till honom med en serietidning och ett kuvert med en sedel i, tyvärr har det inte kommit fram. Portot är dyrt när jag skickar t.ex en tidning, det kostar cirka 57 kronor och då blir jag besviken på PostNord och jag som gillar att skicka julhälsningar per post, måste man kanske sluta med det.

Nu ska jag försöka göra ett tag med moppen, en tur till kyrkogården med lyktorna och hoppas att jag orkar sätta ner dem, det har ju varit markfrost i flera dygn så det kanhända det blir problem.

Ha en fin Allhelgona, det ska jag ha bland annat så ska kusin firas på sin födelsedag på lördag. På kvällen tänder jag som vanligt ljus för mina kära som inte finns längre, en stund för eftertanke.
    .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar