onsdag 9 oktober 2019

9 oktober


I dag vaknade jag tidigt, mulet och mörkt utomhus men jag har en riktig långmorgon, tända ljus och en temugg, jag tittar över lite nyheter på datorn, så skönt att bara vara utan att stressa. Det är långt fram på förmiddagen och jag går fortfarande i min morgonrock. Men snart ska jag stiga in i duschen och tvätta håret för idag ska jag på symöte. Jag har blivit övertalad av en god vän att följa med på Kyrkans syförening eller vad det kallas och jag deltog första gången för två veckor sedan och jag tyckte att det var trevligt så klockan 14.00 är det dags igen. Jag tar strumpstickningen med mej för då kan jag vara med i pratet bland damerna.

Dagarna går snabbt och förra veckan när det var kallt men riktigt fina dagar och jag var utomhus mycket och nu har jag börjat mata fåglarna med nötter och talgbollar, det är riktigt trevligt när fåglarna flyger fram och tillbaka och pickar och äter.I söndags hade jag en liten fågel inne på altanen, hur det gått till vet jag inte för jag är noga med att stänga glasdörren för det är inte trevligt att få in fåglar och möss men tydligen har dörren stått öppen en stund. I alla fall fick jag ha både dörr och fönster öppet på måndagen så att stackaren kunde ta sej ut.

Tänk att det kom snö i går förmiddag och vilken tur att den tinade bort kanske det är dags för vinterdäcken, den här veckan skulle det väl vara milt väder men jag åker inte så mycket så det är kanske lika bra att få dem påsatta snart innan det blir köer på Gummiverkstan, för alla vill ju sätta på vinterdäcken samtidigt.

I fredags fick jag främmande, jag blev så glad att mina kära vänner från Ambjörby ringde och ville komma hit. Vilken härlig fredag det blev, vi fikade och jag fick en vacker orkidée, goda ostar och kex. Underbara människor man har omkring sej.

Ett litet uppehåll i skriverierna, jag fick främmande, grannen Siv kommer och här sitter jag och inte gjort morgontoaletten men vi dricker förmiddagskaffe och skvallrar lite men jag hinner fixa till mej innan jag packar väskan och åker på symöte. Ha en bra dag alla för det ska jag ha.I kväll ska jag kika på Bonde söker fru.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar