tisdag 31 mars 2015

Vita tisdagen i påskveckan.


En kopp te och ett par pepparkakor sitter jag och smaskar i mej efter att ha gjort lite påskstädning. Jag började lite smått i går med byte av köksgardiner och lite annat småplock och i dag har jag gjort i stort sett klart. Det fina vädret gjorde att allt gick å mycket lättare och nu känns doften av Ajax. En arbetskamrat sa förr att när hon inte hade lust att städa då sprutade hon fönsterputs kring sej och då tyckte hon att det blev fräschare.

Mina fönster är fortfarande smutsiga och fläckiga men just nu kändes det inte så viktigt att få dem putsade, det kommer så många dagar får vi hoppas som är lite varmare och behagligare framöver.

Under veckan har jag bytt påskris, det riset jag hade förut hängde ner sej så mina små ägg och kycklingar var nästan nere vid bordet men nu har jag plockat nytt ris och det var mycket spänstigare.
Jag pyntar inte så värst mycket till påsken, lite tuppar och kycklingar och annat på verandabordet, inne i köket har jag just inget annat än Toarpskronan med gummor och kycklingar och så ska jag ju köpa mej blommor. tulpaner inomhus och påskliljor ute, jag tycker inte om doften av liljorna, och så ska det vara krukor med påskliljor till kyrkogården det är viktigt för mej.

Hoppas att påsken blir lugn och fin, solen får gärna skina hur mycket som helst, vi ska äta gott och njuta av tillvaron och jag vill gärna börja läsa serien av Diana Gabaldon som jag fått, jag har säkert läsning detta året ut för det är många böcker och det ska bli jättetrevligt att följa denna saga.

Ha en GLAD PÅSK alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar