tisdag 3 mars 2015

Tisdag


 
 


Som ni kanske förstår så har jag varit utomläns idag. Svåger och svägerska hade ärende till Äppelbo och de bjöd mej med på resan. En riktigt trevlig dag blev det, först kaffe och sen lunch på ett Värdshus, det serverades bl a dagens rätt och jag valde laxpudding som jag är förtjust i.

En rundtur i byn resulterade i ett besök hos Lillemor, hon blev överraskad när hon fick se att det var jag som stod utanför. Så började hemfärden som gick över Malung och där skulle det handlas trodde vi, för min del blev det ett 3-pack disktrasor, 1 pimpsten och en förpackning värmeljus 89:-. Ett besök på Bäckmans kläder för att träffa Tomas och sen in i en liten butik för att inhandla lite pysselsaker till Lotta, jag har ju inte tänkt på att ha kontanter med mej så i den lilla affären fick M lösa ut mej för damen i butiken kunde inte med kontobetalningen. Därefter var vi nöjda och belåtna och vi åkte he,. hur bra allting är så är det skönt att komma hem.

Jag var ju till tandläkaren förra veckan och han gjorde något provisoriskt inlägg, räkningen kom i dag och det kostade 558 kronor så det var ju tur att jag inte hade spenderbyxorna på mej.

Vädret har varit varierande, dimma här hemma i morse sen har det varit snö, regn, hagel och nu sist såg det ut att klarna upp lite och väglaget mellan Hagfors - Äppelbo var inte det bästa kan jag säja som satt i baksätet och inte behövde köra.

Nu ska jag sätta mej i soffan med min stickning och njuta av tisdagskvällen.

.
















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar