tisdag 24 mars 2015

Tisdag


Nu är det allt varannandagsväder, i går tyckte jag att det blåste kallt och idag en underbar vårdag och i morgon ska det bli snö. Vi får ta det väder som bjuds men denna dag var helt underbar på alla sätt och vis.

I morse kom snickaren hit för att göra klart golvet efter vattenskadan, skönt att det är klart och snickaren var jättebussig, pigg och glad. Nu är detta projekt klart och det är bara att invänta räkningen.

Anna och William, grannar, var ute på promenad på förmiddagen och jag undrade om de ville titta i och det gjorde de, vilken mysig kille som ska fylla 1 år i april, han fick en uggletröja som jag stickat så att han blir lik sin storebror Erik.

Mina små plantor växer inte så det knakar men de kommer i alla fall, de får nöja sej med dagsljus och jag har inga växtlampor för 12 plantor och pelargonfröna drar iväg riktigt bra. Hoppas att alla klarar sej å att jag kan få glädje av dem.

Jag var till Torsby i lördags och då var jag in till syster och svåger och fick mej en kaffetår och då fick jag med mej en stickning av en kortärmad tröja som jag ska försöka reda ut på stickbeskrivningen var syster har lagt bort arbetet och tappat bort sej, vi får se om jag kan hjälpa henne att göra den klar, den var fin så det ska bli kul om den blir klar.

I eftermiddag var jag till Lotta för att kolla om hon hade rätt färg på sytråd, jag behövde inte mer än att sy i en knapp och jag hade inte lust att köpa en hel trådrulle utan då har jag heller bytt knapp men det fixade sej och jag kan bara säja Elvira, hon visar med ögonen att det är något hon vill men vi kan inte räkna ut vad som rör sej mellan öronen på henne.

Varm fin dag, jag har suttit i lä och löst korsord, vilken njutning, + 3,9 grader klockan 20.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar