onsdag 11 mars 2015

Onsdag


Vilken härlig dag, det kan väl bara inte vara sant att det är den riktiga våren som har kommit hit. Jag har lite svårt att tro det men jag har varit ute och kollat och det har börjat grönska av scilla vid garageväggen och tibasten börjar att bli lite rosa så kanske att vi har gått in i en ny årstid.

Jag var till mina grannar i förmiddags, där är det alltid något nytt som kommer fram, i höstas hade de plockat ut nästan allt i en långgarderob och det fanns många lådor och kartonger med varierande innehåll väl inplastade som vi kollade på och även skrattade åt för allt man sparar. I dag var det en kartong med spetsgardiner nya, osydda och inte kunde vi förstå till vilka fönster hon köpt, de var nämligen inte nyinhandlade, jag gillar dessa människor med framtidsutsikter. De blir 86 + 89 år i år

När jag kom hem var Lotta i Boa så jag gick dit och satt på verandan i solskenet och det var så fint så jag bestämde mej för att gå ut på balkongen och cykla på motionscykeln  och där fick jag lite mera D-vitamin för solen skiner ganska skarpt på västsidan.

Jag har sått lite tomater och paprika och nu har det blivit dags för omplantering så nu måste jag skaffa hem en säck planteringsjord, krukorna har jag plockat fram så det är bara att starta projektet. Jag får ta mej en tur till Risberg och köpa mej både jord och pelargonfrön.

I morgon ska jag ha vovve hos mej, Bosse kommer nämligen och då ska jag vara ute på altanen och ta bort tallris och krukorna med ljung och mossa och börja pyssla lite med påskris och kvistar av lärkträd som Lotta har plockat idag, det känns som om vinterdekorationerna ska bort nu och då förenas nytta med nöje för Bosse gillar att ligga i solen därute.

Jag måste skryta över att jag sköter mitt träningsprogram 5 dgr/vecka, det har ju hänt att jag försökt slinka undan någon gång med då har det dåliga samvetet kommit fram och jag har snart legat raklång på golvet och gjort övningarna och om jag lägger till cykling var det väl bara fasen om inte musklerna ska bli stärkta men att det onda ska försvinna tvivlar jag på för hittills tycker jag att det blir lite värre ju mer jag motionerar men det är träningsvärk säjs det. Doktorn skrev ju recept på Artrox men ibland skulle jag behöva en tablett som tar bort smärtan så att man kan träna riktigt, men  med tiden kanske att det onda ger sej och då är ingen gladare än jag.

Nu tar jag kväller i soffan och med som vanligt TV och stickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar