fredag 28 november 2014

Sista lördagen i november


och nu är vi på väg in i advent. Lite har jag ju plockat fram, ljusstakar, stjärnor och några tomtar hittade fram under veckan och jag har bakat saffranskransar och några sorters kakor och tur var ju det för i torsdags hade jag läkarbesök och vi bestämde att jag skulle få kortisonsprutor i mina knän i går förmiddag. Men ajajaj så ont det gjorde och natten har inte varit trevlig alls. Jag orkade inte se på "På spåret" utan gick och la med 20.30 men det var omöjligt att hitta lugnet och var benen skulle vara, jag dåsade till lite men 03.20 satt jag vid köksbordet och löste korsord i DN. Jag har fått sprutor tidigare men aldrig upplevt en sån smärta som ska ligga kvar i 1 - 1½ dygn för att sedan plana ut. Nu hoppas jag att det hjälper ett tag.

I går eftermiddag inhandlade ja en ny "vaxduk" i linnestruktur, en mörkgrå som jag blev så belåten med, tanken var att jag ville ha en mörkgrön duk men jag har inte lyckats få tag på en sån men jag är glad för den här. Efter lite inköp blev jag sugen på att åkt upp till Pettergårds och få en eftermiddagsfika och där var det så pyntat till advent. Vovven Asta var där och nu vet jag vad hon önskar sen i julklapp, hon vill gärna ha fingervantar i ylle.

Nu ska jag ta bilen och åka för att hämta mina morgontidningar, jag törs inte gå för jag är livrädd att ramla på mina onda knän nu, sen blir det väl att kolla på skidåkning och sticka som vanligt. Ha en fin första advent alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar