fredag 5 december 2014

Fredag


Nu börjar det snart likna något, julgardinerna har kommit upp i köket och en ny ljusslinga har inhandlats till utegranen, men jag kan inte förstå de som tillverkar slingorna om de aldrig har satt i ljusen på grenarna för jag tycker det är ett rent h.....e att få dit dem när klämman sitter så dumt, kan de månntro vara tillverkade för vänsterhänta eller måste man vara två?

Veckan har varit så lugn, jag har ingen julbrådska, jag plockar fram en tomte då och då, i dag har jag satt i lite broderade snöstjärnor och änglar i grantoppen som jag har tagit in, småpyssel som jag njuter av att göra.

I går förmiddag var det avslutning för säsongen på Församlingshemmet med gröt, skinksmörgås, kaffe med bröd och luciatåg men där var det tydligen manfall på grund av sjuka barn. Vi hade julklappar med oss och i stället för min Geishakartong fick jag romerska bågar som jag började snaska på i går kväll. En stunds samvaro med kusin blev det också i går, hon var nyduschad och hennes hår var rullat så hon var så fräsch, snälla duktiga flickor på hemtjänsten.

I förmiddags fick jag för mej att jag skulle köpa en julblomma och åka till en släkting med, där blev det kaffe och alldeles nybakade kakor till, gott och trevligt och när jag kom hem hade jag fått ett bokpaket på posten med 3 böcker så nu har jag något att göra under julhelgen, det ä så gott att veta att det finns något läsbart när det blir långhelger, man orkar ju inte umgås hela tiden och med en god bok känns inte ensamheten så tung.

Snart är det dags att leta fram adressboken och alla små adresslappar och skriva julkort, julhälsningar kommer jag ju att skicka här genom datorn, men samtidigt tycker jag att det är lite mer personligt att skicka en hälsning med sitt namn och posta, barnslig som jag är tycker jag att det är kul att få hälsningar i postlådan.

Snöflingorna faller och i kväll blir det "På spåret " och Skavlan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar