fredag 25 april 2014

Fredagskvällning


Vilket vackert väder vi har haft under veckan och jag har njutit mest hela tiden. Jag har till exempel tagit en morgonpromenad varje dag denna vecka och hoppas att jag fortsätter, det har varit så underbart att gå alldeles ensam på en skogsstig, lyssna på fåglarna och andas in frisk luft, inte stressa utan jag tar allt i min egen takt.

I onsdags kände jag att jag var tvungen att göra mej en tur till Torsby, jag var ju egentligen inte tvungen men det var strax slut på mina Omega 3 forte och de köper jag hos Lasses hälsokost en liten tur in på Toria och så var jag nöjd och svängde hemåt. Förresten så var det 10 år sedan jag slutade röka i onsdags.

Efter gårdagens promenad blev det en stund hos kusin och sköta om hennes räkenskaper, det är inte enkelt att bli äldre och lite glömsk, man kan glömma att man flyttat plånboken till ett annat ställe, det är riktigt lätt att glömma det gör jag också ibland men för henne blir det en katastrof.

På eftermiddagen var jag till grannarna och hälsade deras namnlöse lille gosse välkommen till Framnäs, en fin liten pojke som inte fick någon födelsepresent för tröjan jag stickar är inte färdig med storebror Erik fick sin tröja och påskägg. En trevlig stund för mej i alla fall och tackar till grabbarna Lagerkvist som kom in och frågade om de fick tvätta min bil, det, säjer man inte nej tack till tack igen pojkar.

När jag kom hem fanns det energi kvar till att städa över här så när dusch och hårtvätt var klart kröp jag in i min lilla röda framför TV och mådde bra, men så ringer telefonen och kusins plånbok har inte hittats, det var bara att klä på sej och iväg och leta rätt på pluskan.

I dag har det varit mest en god dag, efter stavpromenad och dusch har jag suttit och läst en del samt haft besök av en svägerska.

I kväll blir det Let´s dance och som vanligt stickning. Ha en fin helg alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar