tisdag 1 april 2014

Tisdag


Nu har jag suttit här en bra stund med tekoppen kollat NWT om första aprilskämt och samtidigt brytt hjärnan med vad jag ska göra idag. Jag har ringat in och kommit fram till att endera ska sovrummet städas rejält, fönsterputs, byte av gardiner, dammsuga och torka golv ja helt enkelt göra det riktigt ordentligt, eller göra som jag brukar, fuska över i största allmänhet, jag tror det senare vinner.

Helgen har ju varit helt ljuvlig, solsken och varmt, Sigge har varit här under helgen och vi har gjort ingenting, vi har tagit små promenader, lekt med bollar, jag har suttit i solen och Sigge har legat i sin säng härute på altanen. Lika vackert solsken i går och idag men det är lite kyligare.

Jag har lärt mej en läxa, jag har ju läst om hur bra det var att så frön i äggkartonger men det var ju både första och sista gången jag gör. När fröna grott och började växa så torkade det snabbt i kartongen, det blir för trång också så nu har jag planterat om de små pelargonierna och hoppas innerligt att det går bra men synd att jag var så nyfiken på detta såsätt.

Jag har lite svårt med den här sommartiden, på kvällen är det inga problem men på morgonen när jag börjar vakna till och tittar på klockan och den visar 8.00 kommer tankarna att egentligen är klockan sju (jag lever i vintertid) och då tycker jag att det är för tidigt att stiga upp, vänder mej om och somnar om, då förstår ni hur det går, jag ligger alldeles förlänge.

Nu får jag dra igång med mitt fejande, det blir den enklare varianten, dammsuger, dammtorkar och kanske vaskar av köksgolvet.

Ha en fin vårdag och njut av vad ni väljer att göra idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar