fredag 18 april 2014

Långfredagen


Tänk att jag tycker långfredagen är lång, inte mycket som jag tar mej till med och det har varit ganska lugnt omkring mej hela veckan. Jag har gått här och skrotat med än det ena än det andra, torkat av golven har jag gjort och dammtorkat och i dag har jag griljerat en färdigkokt skinka, köttbullar har jag i frysen sen tidigare. På bara några år har jag minskat ner många förberedelser som jag tidigare har tyckt varit viktiga men, som sedan Stellan gick bort inte har samma betydelse längre. Men vi ska fira Påskafton i morgon eftermiddag som vi brukar.

På förmiddagen fick jag se att Lotta glömt sina glasögon här i går så jag åkte iväg med dem och kom då på att jag skulle ta en tur till Segenässätern, när jag var nästan framme vid sätern kom två cyklister farande, undrar var de kom ifrån. Väl framme i sätern fanns lite snö kvar i vägkanterna men det fanns även vitsippor så jag kunde plocka en bukett, så det är snart våren, en av grannens björkar som alltid är tidig ser ut som att bladknopparna snart brister. Jag ska fortsätta min resa från sätern, det finns en väg så man kommer ner i bebyggelsen, men bommen var över vägen så jag kom ut på E45 och hamnade så småningom i Osebol, jag fortsatte min färd på västra sidan Klarälven och när jag har åkt ca 5 mil mötte jag första bilen så trafiken var inte speciellt tät.

Snart är det dags för TV och stickning, nyheter och Let´s dance, i morgon är det dags att plocka fram påskmaten, en titt till kusin får jag nog också göra, påskblommor fick hon av mej förut under veckan men hon väntar säkert att jag ska komma in.

Påskdagen ska jag och Lotta till kyrkan i Torsby, Isolde, min systers barnbarn har gått och blivit så stor så hon ska konfirmeras, tänk vad tiden går fort.

Ha nu en riktigt trevlig påskhelg alla som följer mej här på bloggen, hoppas att solen får skina på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar