tisdag 8 april 2014

Tisdag


Nu har vi regnvädersdagar och då måste jag hitta på något trevligt att göra inomhus och därför stryker jag gardiner. Jag fick ett anfall i går eftermiddag så jag tvättade fönstren i sovrummet. Jag skickade efter gardiner för länge sen och jag har ju glömt bort dem när jag av en händelse fann dem undangömda. Nu skulle jag behöva hänga ut dem en stund för att bli stänkta för herregud så svårstrukna men det är väl bara att spraya, stryka och sätta upp.
 
Sigge är här hos mej både i går och idag, det är en riktig myspys, rätt som det är så försvinner han och när jag kikar har han smugit upp i sängen och riktigt njuter. I går innan jag var hem med honom tog vi oss en promenad in till Lambadabanan och trots att det var mulet och lite regntungt var det en härlig lagom varm promenad, jag med mina stavar och Sigge med träpinnar. Vi tänkte göra en runda i dag också men nu regnar det så vi får avstå dagens promenad.

Lördag och söndag var ju inse så speciellt soliga men på söndageftermiddag kom Lotta o Eilert och vi satt ute och drack kaffe.

När jag sydde kudden blev det tyg över så jag har gjort små spetsprydda dukar att ha på nattygsborden och så blev det inköp av 2 vita lampskärmar, jag blir lite piggare när det blir lite förändringar kring mej.

Nu får jag ta hand om längd nummer 2, sen köra hem Sigge och gå in på Hantverkstán och kolla lite på garner för jag har bara en stickning på gång och jag vill gärna ha två.

Regnet strilar ner och termometern visar + 5,8 grader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar