söndag 22 maj 2022

Efter en vacker morgon

  under dagen. har det mulnat på här hos mej och kanhända kommer det någon liten skur, det ser ut så. Det blev så grönt och fint efter senaste blötan men det var nog inte tillräckligt. I torsdags kom E hit med krattan i högsta hugg och rakade ihop ris ock kvistar från träden och sen klippte han lite gräs. För närvarande har jag ju ingen gräsklippare men om ett par veckor kommer en ny. Det är inte det lättaste att få tag på en ny klippare på grund av pandemien och världsläget men förhoppningsvis ordnar det sej ,jag vill handla på hemmaplan både för lokala försäljare samt att det finns service i närheten. Sen håller jag tummarna för att jag inte ska få tjuvbesök i år igen😡. Det gjorde ont i själen.

Jag har inte köpt hem några blommor ännu, jag har försökt tänka om, jag har haft pelargoner i lådorna på altanen men helt plötsligt så skulle det vara roligt med något annat så till nästa vecka ska jag försöka komma igång med att handla hem blomster och ett par tomatplantor. Jag har brukat plantera när det har varit Ekshäradsmarknad. 

Veckan som gick var jag med en väninna till Torsby på läkarbesök och under tiden jag väntade var jag till min syster Annica och dit kom även dotter Lotta, så bekvämt, vi blev bjudna på lunch och kaffe med ny-bakade skrädmjölskakor, en riktigt trevlig mysstund.

Nu börjar ju nöjet med TV  på kvällarna ta slut, Gó kväll  har tagit paus, Masked singers avslutades i fredags och Let´s dance i går. värdigt vinnarpar tycker jag, så nu hamnar jag i böckernas värld, jag har redan provlegat altansoffan med Diana Gabaldons"En svärm av tusen bin",  helt underbart. så rikligt 

Nu ska mina krukväxter få sej en skvätt vatten, orkidéerna har blommat så rikligt hela senvintern och fram tills nu då blommorna börjar torka så nu får de snart ta plats bakom gardinerna.

Ha en skön vecka alla fina vänner💓🍨



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar