onsdag 7 juli 2021

 hej alla vänner

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev på min blogg och det beror på att jag inte är riktigt överens med min nya dator men nu har Lotta varit här och vi försöker komma igång igen.

Sen sist har vi ju firat midsommar och det var verkligen en lugn helg men på midsommardagen kom syster Annica och Mats och vi åt matjessill och färskpotatis gräddfil naturligtvis, det är riktigt gott i sommarvärmen.

Vilken härlig försommar vi har haft, mycket sol, värme och åskväder, en härlig blandning och i natt har det regnat rejält och på morgonkvisten mullrade åskan. Det varierar mellan lite solstrålar och gråväder i dag men det känns skönt för kroppen då vi har varit klibbigt svettiga en längre tid och nätterna har varit mycket varma.

Men vi har sommar, om en dryg vecka kommer de danska grannarna, det ska bli så roligt att träffa dem, vi har inte setts sen förra julen och nyåret. 

Jag har just inga odlingar i år, 5 tomatplantor har jag som ser ut att må riktigt bra,lite sallat har jag sått i en kruka, egensådda pelargoner som kommer och så lite köpeblommor. Jag känner att denna covid-pandemin har gjort mej lite försiktig, jag vill inte så gärna vara ute bland folk och därför kommer jag heller inte ut i affärer och handlar annat än matvaror. Min kusin har varit hit med egenodlade gurkor och fläder och det är jag så glad över, flädersaft är läskande.

Handarbetet ligger på is, jag började på en strumpskaft häromkvällen då jag tänkte att blir det åska kan jag ju sitta och sticka men det blev inte lång bit, jag tog en bok i stället. Det har blivit mycket läsning denna sommar.

Nu ska det lagas middag här hos mej, idag blir det Pytt i Panna med stekta ägg och rödbetor, det ska jag bjuda mågen på. 

Sköt om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar