onsdag 18 november 2020

Det är ganska dystert ute

och jag försöker att förgylla tillvaron med ljuslyktor, hyacinter och lite pyssel. Idag tänker jag börja med att binda några dörrkransar, eller en i alla fall. Det är rogivande och för att få till en fin krans behöver jag många små grankvistar och lite dekorationer att sätta i riset. De börjar att bli dags att kolla upp vad som finns och om man behöver något nytt men jag tror nog att jag har det mesta hemma, jag var in på Ekshärads Färg- och tapeter och då köpte jag till några små domherrar och lite annat.

Min dator var nära att bli kasserad under helgen, ingenting fungerade och Lotta var här och vi försökte på alla vi, en del konton blev pausade VF kom jag inte alls in på och det var en enda röra och nästa steg var att lämna in den för översyn och ev köpa en ny. Men, nu på morgonen satte jag mej ner med denna apparat, jag plockade bort en del saker och gissa om jag blev förvånad, just nu fungerar allt, Å så glad jag blev.

Detta coronavirus verkar skrämma mej mer nu än i våras, det är helt enkelt hemskt, hur kommer framtiden att se ut om människor inte kan ta till sej allvaret, livet är ju inte bara en fest, de som är oförsiktiga kan drabbas av eländet själva eller en nära anhörig insjuknar och går bort för tdigt. OCH hur ska vi ta emot vaccinet, törs vi ta risken, ingen nämner något om vad vaccinet innehåller och vilka risker som finns, så oprövat jag är inte säker på att jag vill utsätta mej för detta .

Men än så går livet vidare och jag sitter med mina planer, en ny mörkgrå vaxduk i linnestruktur ska inköpas, vinylhandskar och handsprit likaså, grön najtråd,  och en del annat för julen ska pyntas och vara som vanligt även om vi är en- två- eller tresammen.Inget lilla julaftonsfirande detta år, det blir lugnt och för egen del har jag beställt hem 2 böcker av Lucinda Rileys romanserie De sju systrarna, de tre första böckerna har jag läst och nu kommer nya böcker om ytterligare två systrar. Det är så underbart med böcker. Jag brukar låna ut  men det är svårt att få dem tillbaka, det är klart att går det några år glömmer man lätt.

Nu ska jag väl göra något nyttigt, sätta mej på verandan och binda en krans.

Ha det gott alla

 

 . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar