tisdag 23 juli 2013

Tisdag


Det har varit molnigt här en stund och det kändes riktigt bra men solen verkar komma tillbaka nu men det syns mörka moln i söder, kanske att det kan komma en regnskur, det skulle göra gott för både folk och fä.

För  ovanlighetens skull har jag lagat mej en kopp kaffe och tar en bit sockerkaka sittandes i skuggan med en nyutkommen Allers, det är fint det för nu tror jag att jag fullgjort mina åtaganden för idag.

I går morse var kusin och jag till vårdcentralen med hennes fotled, hon blev undersökt och han konstaterade att hon inte ska gå i högklackat utan i fotvänliga skor om hon ville bli bra  och han frågade henne om allt möjligt annat men hon hade inga som helst besvär av något slag och hon blev rekommenderad stödförband och så kunde vi hämta ut medicin på apoteket, ganska snopen kom jag ut till henne med en ask Sobril, sånt är livet.

Mina lobelior som jag haft i kruka ute på altanen har blivit så fula så när jag vattnade förut klippte jag ner dem och hoppas att de kommer igen annars får jag väl sätta dit något annat, avokadon drar iväg och den behöver säkert en större kruka, stammen är som en blompinne men bladen blir stora, kul att se vad det blir av denna. Million Bells blommar på och jag försöker plockabort vissna blommor varje dag men när jag tittar på dem efter en stund finns det fortfarande torra blommor.

Emma-dagen har firats hos fröken Pettergård med lite Nobless, kaffe och snos med Sigge.

Varmt och kvavt. klockan 17.00 +23,4 grader.


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar