tisdag 17 april 2012

Tisdag

Lite snöflingor singlade ner när jag kom upp i morse och sån tur att jag gått upp ganska tidigt för telefonen började ringa. Egentligen klarar vi oss väl ganska bra här för jag hörde att det snöade rejält neröver och Malung var snötäckt redan igår, men aprilsnö ger fåragö, säjer ju ordspråket.

Grannfrua o jag trotsade snöflingorna och åkte till Risbergs handelsträdgård, vi köpte lite fröpåsar och en mixblandning med sättlök och penseer, ett besök på Lidl blev det också där kom jag över hallmattor så den affären kändes bra för mina gamla mattor börjar bli slitna.

Hemma lagom till lunch och därefter planterade jag i korgar som jag skall sätta på kyrkogården, jag väntar nog några dagar med att sätta dit dem och hoppas att det blir lite varmare.

Jag har hunnit med en stavpromenad i eftermiddag, skönt i solskenet men nog känner jag att min kondition är dålig men det blir väl att knata på och fortsätta en bit längre varje dag eller varannan.Klockan 18.10 +5,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar