onsdag 30 december 2020

Varför

skulle inte jag kunna gå in på Pekås i Ekshärad och köpa mej en hummer och lite grönsaker när vår Statsminister går in på en Galleri i stockholm och köper julklappar. Vissa saker blir löjliga, varför kan inte en känd person få göra sina ärenden när de flesta av oss gör det, ingen är ju förbjuden att göra inköp om man sköter sej och håller detta evinnerliga avstånd och det förutsätter man att statsministern känner till.

Efter moget övervägande och samtal med dottern bestämde jag mej för att ringa till butiken jag handlar mest hos för att fråga om de packar en kasse med varor till mej och som kan hämtas vid uppgjort tillfälle men, nej vi har inte den servicen, den andra mataffären  har jag frågat hos tidigare fick jag svaret, men har du ingen anhörig som kan handla åt dej. Ibland blir man ledsen över att denna rekommenderade service inte finns på ortens mataffärer, de andra affärerna har denna fina service.  

Så nu ligger en frusen hummer och vitlöksbröd i frysen grönsaker och frukt finns hemma och själv doftar jag handsprit för jag gjorde ett besök i affären och det var inte många personer därsom tur var


Julhelgen är ju över och vi hade en mysig eftermiddag med julmat och julklappsdelning, ris a lá Malta med inkokta egna plommon, vi var och är friska, helt underbart.

Mellandagsrean har inte berört mej, inga besök i affärer eller någon annanstans förutom ett Torsbybesök i söndags för att äta hos dotter och måg, det var lika mysigt där och hundarna har varit med oss hela tiden, den lille Jim är så snäll och gullig.

Nu har vi nyårshelgen framför oss och sedan trettonhelgen, trots virus och elände har dagarna rullat på, vi har haft snö några dagar regn ibland men i dag verkar det vara uppehåll trots grå himmel.

Nu ska jag sätta in kyckling occh råsteka patatis i ugnen, det blir dagens middag och så ska jag se på Änglagård, jag fulkomligt älskar de filmerna, i kväll blir det en mugg te, kex och goda ostar, korsord och börja läsa en ny bok.

Gott Nytt År alla kära vänner, var rädda om er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar