tisdag 24 november 2020

Mina planer går inte alltid i lås

det visade sej i går förmiddag, jag hade tid för läkarbesök på vårdcentralen i Hagfors klockan 10.10. I förväg har jag fått bekräftat genom 1177 att jag skulle få influensasprutan på samma gång. Blanketten låg ifylld i min väska och allt var klart.  På sjukhuset var ingen trängsel, jag hade hela väntrummet för mej själv, jättebra, efter någon minut blev jag inropad av läkaren och han frågade hur jag mådde, min mage mår bra efter att jag slutat ta Alvedon svarade jag, han ställde några fler frågor.och gav mej ett par råd, så reser han sej och säjer "ta hand om dej" hejdå. Det var det snabbaste läkarbesök jag varit med om. Halvvägs hemma kom jag på att vi glömde vaccineringen så nu blir det en ny resa till Hagfors nästa vecka igen, planen gick i stöpet.

Väl hemkommen kokade jag mej kaffe och sen blev det en resa ut i naturen, jag skulle skaffa hem en topp från en liten gran till advent, den dekorerar jag med lite småsaker. Amaryllislöken planterade jag i söndags och ljusstakarna med levande ljus är klara men undanställda tills helgen. Tomtarna ska få komma fram från sina gömslen under veckan, de ska ju ut i friska luften och bo på verandabordet under december. Granen till verandan ska också inköpas, jag har inte bestämt mej om jag ska ha en kungsgran eller rödgran, men det lutar åt kungsgranen för den är vacker, vi får se vad det blir.

I dag går det trögt för mej tycker jag, arbetslusten saknas men jag har ändå strukit en hel del nu är det gardinerna till köket och hallen som ska slätas ut, men nu ska jag laga mej middag, sen pyntar jag nog den lilla granen innan jag ske se på McLeods döttrar och i kväll ska en oktröja stickas klar, julklappar är trevligt att tillverka.

Ha en fin första advent alla vänner





  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar