tisdag 14 maj 2019

Stel i kroppen


Ojoj så stel jag är i hela kroppen i dag. Jag tog fram min åkgräsklippare i söndags för att se om allt fungerade och efter att den fått bensin i tanken startade och fungerade den utmärkt. Jag provklippte runt timmerhuset men jag gav upp efter en stund, det var så blåsigt och kallt trots att jag hade både mössa, fleesjacka och vantar frös jag så att jag fick ställa undan klipparen. Nya tag i går, det dröjer 3-4 timmar för mej att klippa över allt och det blev som i söndags att ullmössan och vantarna behövdes, nu är det klippt för första gången detta år och som alltid kommer det stelhet och träningsvärk? varför vet jag inte men det var en hel del av - och påstigningar för att plocka bort kvistar från björkarna som jag plockade bort och det är slänter och kanter som gör att jag inte är särskilt avslappnad när det lutar och innan jag blir van så kan det göra lite  ont. MEN jag tycker mycket om att sitta på klipparen och det kommer många tankar och funderingar och det rensar säkert hjärnan också.

Lotta och Eilert kom i går eftermiddag och Eilert fraktade bort riset så nu ser det rätt bra ut, när det nu förhoppningsvis bli lite varmare ska jag rengöra fågelbordet och ställa undan de sakerna och så ska blomkrukorna tas fram och fyllas med jord, sen kommer det roliga, att köpa hem blommor till balkonglådor, amplar och krukor. Jag har inte bestämt mej vad det ska bli för växter men det finns ju så mycket fint att köpa. Mina egenodlnigar lyckades inte detta år och jag får se det som att det inte är meningen att jag ska odla något.

Jag planterade penseér i zinkkrukor i går och Lotta hade med sej små älvor till dekoration i krukorna
de blev riktigt fina och nu ska de snart få komma till kyrkogården jag tycker att det har varit för tidigt och kallt för att sätta dit blommor för det blir ju alltid några fler köldknäppar innan den riktiga värmen kommer.

Jag har det ganska tyst och lugnt här hemma beroende på att jag bytt telefonoperatör, jag har under några år haft ett abonnemang med lång bindningstid,  jag har varit så arg på mej själv för att jag gick på detta, fasta telefonin var ju bra men mobilsamtalen var fruktansvärt dyra så en dag här bestämde jag mej att säja upp avtalet, betala kvarvarande bindningstid och se glad ut. Visst svider det men jag är faktiskt glad, det enda tråkiga är att jag inte kunde få tillbaka mina tidigare telefonnummer, jag blev så modig att jag har även sagt upp min fasta telefon, den som jag hållit så kär och inte vill mista, men fram till och med 6 juni -19 är mitt fasta telefonnummer 0563-30061  och sedan har jag enbart mobilen som har nummer 073-0369982.

Fibern fungerar utmärkt när allt blev fixat och när nu den fasta telefonen kommer bort och alla dosor och sladdar försvinner får jag faktiskt ett ledigt eluttag i väggen. Ibland är jag lite, lite stolt över mej att jag har klarat av allt detta med fiber och telefoner i stort set själv, ett tack till grannen Johnny Mossfeldt som har hjälpt mej lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar