söndag 12 juni 2016

Nu är det söndag igen....


och för ovanlighetens skull har jag varit i full verksamhet hela förmiddagen. Jag var som vanlig numera uppe före klocka 7 och det var så fint ute så tanken att lägga mej tillbaka försvann. Lite plockande och en temugg senare gjorde jag mej klar för att åka till kyrkogården och plantera lobeliorna, nu känner jag mej nöjd med rabatterna där och jag hoppas att det kommer att växa bra.

Lunchen i dag bestod av bacon och stekta ägg och efter det intog jag garaget med målarpensel och grundfärg, jag ska nämligen få hjälp med att byta vindskivor och nu ska ju bräderna målas ett antal gånger, 3 gånger om jag fattat rätt så nu måste jag se till att få grundstrykningen klar idag och sen stryka 2 gånger i morgon om de hinner torka emellan.

I morgon har jag lovat grannarna att följa med dem till Hagfors och Risberg så att de får köpa blommor och även jag ska ha lite plantor och det följer säkert med lite annat också, denna resa hoppas jag blir under tiden som bräderna torkar så att jag kan måla klart när jag kommer hem.

Jag tror jag kommit ifrån TV-tittandet alldeles, och kan man tänka att jag redan tröttnat på fotboll både på TV och radio och just nu tror jag att det är handboll på radion men i kväll ska jag se på nyheterna för det verkar ha hänt otäcka saker ute i världen. I stället för TV-tittande har jag varit lite flitig med att läsa böcker, jag fullkomligt älskar att börja på en ny bok, drömma sej bort till en annan värld, gärna romaner med lyckligt slut, våld och dödande finns det så mycket i verkliga livet så det väljer jag att inte läsa i bokformat.

Så vacker naturen är nu, jag gjorde mej en liten biltur i går eftermiddag och vad det blommar, ofantligt med smörblommor, lupiner och hundkex och när jag klippte gräset häromdagen såg jag att blåklockor blommar och prästkragarna är på gång, underbart hoppas de varar tills midsommar.

Nu ska jag gå ut och grundstryka resterande bräder sen ska jag äta middag och unna mej att ta det lugnt några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar