söndag 5 juni 2016

En solig söndag....,,


och jag kunde haft sovmorgon men jag som har varit en riktig sömntuta i några år vaknar tidigt på morgnarna numera mellan 06.00 och 07.00 och det finns ingen möjlighet att somna en stund till. Egentligen är det skönt att komma upp tidigt speciellt nu när det har varit och är så fint väder,
men det har funnits stunder under veckan som jag har tyckt att det varit för varmt, jag orkar inte sitta mitt i solskenet och tycka att det är underbart utan jag drar mej gärna till skuggan och jag tycker att man ska lyssna på varningarna om de farliga strålarna som jag har fått respekt för detta.

Jag har inte haft så mycket att plantera i år men ändå tar det sin tid. Nu är alla amplar och balkonglådor klara och tomater och paprika är i växthuset så nu är det dags att så sallad och skaffa något till en rabatt och komplettering vid växthuset, jag har haft så svårt att bestämma mej för vad jag vill ha. Jag var till kyrkogården i förmiddags och planterade hos Stellan och i morgon blir det hos mor och far, det blev trädgårdsnejlikor i år och kanske någon vit kantlobelia tillhjälpen

Min fryksdalssvåger har erbjudit sej att byta vindskivor på mitt hus så nu ska jag beställa virket och så ska det säkert målas innan de sätts upp, detta blir nästa veckas fösta uppdrag

Det blåste kallt i morse men under dagen har det blivit varmare och nu väntar jag på grannen Siv som ska komma på en kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar