lördag 13 december 2014

Lördag


Vaknar till en gråmulen lördag men det har tydligen kommit lite snö under natten, om den nu finge ligga kvar så att det blir lite ljusare.

Jag har haft en lugn dag, i förmiddags var jag till kyrkogården och tände ljus, köpte en blomma till grannen Marianne som har födelsedag i morgon sen har det varit skidåkning hela dagen och så stickningen förstås, jag sticka babyfiltar som jag ska skänka bort för det blir mycket restgarner här.

Nu är det inte många dagar kvar till jul, lucian i TV var ju så vackert och julkänslan kommer närmare. Ja har köpt hem skinka och julost och sånt som står sej för det är allt tungt att bära hem allt på en gång. Skinkan ska jag ugnsbaka till veckan och nu väntar jag på att torka av golven i köket och hallen och lägga på nya mattor, granen ska kläs och kulor och annan grannlåt hängas upp men det får vänta några dagar. Julbaket är klart och köttbullarna stekta och frysen i stort sett full.

Ja måste erkänna att jag har ett mycket dåligt samvete för tiggarna vid affärerna, innerst inne skäms jag nog för jag är tudelad i den frågan, jag vill inte möta deras blick för jag litar inte riktigt på dem och jag skäms för att jag inte delar med mej och lägger lite i deras kopp men jag vet inte om det kommer till någons hjälp. Vi är ju inte vana vid att någon tigger pengar på detta vis, jag tycker heller inte om att det tiggs pengar i eller i ingången av affärer, jag skänker en slant till Rädda Barnen, Hjärt-lungfonden och Hjärnfonden när jag själv känner att jag vill och har råd.

Kanske att jag nämnt förut men jag har fått avloppet ordnat, så bra att jag har fått hjälp med detta för det har varit en mardröm många gånger och det har behövts extratömning allt som oftast men nu verkar det ha ordnat sej.

Alla yngre säjer att pensionärer har alltid så båttom med allt men jag tror att det beror på att allt tar lite längre tid än det gjorde förr. Ha en trevlig lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar