tisdag 10 september 2019

ÄNTLIGEN har ja fått hämta hem min dator


hårddisken har kraschat och en ny har installerats. Det har varit två dryga veckor att vänta, man kan ju säja att det finns ett beroende och jag tycker inte att jag har lika mycket glädje av mobilen och plattan men nu är datorn hemma och vi får jobba tillsammans.

Förra fredagen fick jag kallelse till inskrivningsbesök på Sjukhuset i Torsby. Provtagning en vecka före besöket som var i dag den 10 september och operation 19 september. Snabba ryck må jag säja, tid hos tandläkare ordnades så jag fick komma dit igår. Det är märkligt men på något vis kände jag på mej att det inte skulle bli någonting nu, min tandbrygga sviktade och ingen kan säja om det kan finnas bakterier eller infektion under bryggan så nu ska detta åtgärdas innan operation. Lyckligtvis har jag helt underbar ortopedkirurg och sjukvårdspersonal som ställer upp på bästa sätt och vi ska höras av om 8-10 veckor, en kortisonspruta fick jag som lades av en ung kvinnlig läkare som skulle träna att sticka i knäleden och det gick alldeles utmärkt.

Mitt torsbybesök varade nästan hela dagen, förmiddagskaffe hos Lotta, besök hos sjukgymnast, jag skulle ha träffat narkosläkaren men honom såg jag inte, ett besök på vårdavdelning och sist eftermiddagskaffe hos syster Annica och Mats.

Nu börjar det mörkna ute, efter en dag på sjukhuset ska jag ta det lugnt, äta en apelsin och se på Fråga Lund. ´Ha en fin tisdagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar