söndag 25 augusti 2019

Sista söndagen i augusti


Nu är födelsedagsfirandet över för denna gång, jag är så glad och tacksam för uppvaktningarna, det är ju roligt att bli ihågkommen. Dagarna fortsätter att rulla iväg trots att jag inte gör något särskilt som tar tid men jag stressar inte utan försöker att ta det lugnt och gör det som faller mej in.

Ibland kan jag tycka att det blir lite tråkigt men gudskelov så har jag bilen och vi gör oss små turer. Under veckan åkte jag iväg utan att bestämma mej för vart jag skulle, till sist hamnade jag i Segenässätern och som vanligt fanns inte ens en liten fågel där, totalt tyst och stilla men jag fick några fotografier med mej hem. I går eftermiddag var jag hos grannen och vi satt på deras veranda och pratade, stickade och fikade det var så skönt i solskenet.

I förmiddags fick jag för mej att göra en ny tur till skogen, ibland vill jag ha sällskap och ibland åker jag själv, jag njuter av naturen och stillheten, man ser att det sker förändringar, avverkningar som visar det karga, övertäckta rishögar som väl ska bli flis till uppvärmning, dessa högar är inte vackra men nödvändiga. Jag tänkte att skogen är ju som människans livscykel, det gamla ska bort och nytt växa upp.

Min resa idag gick längs med sjön Björklången, till Björklångsberg och kom sedan fram vi Vadmalstampen. Nu har jag kikat efter mossa och ris, det är snart dags inför senhöst och vinter och jag är riktigt duktig på att dra hem mycket av detta. När nu hösten kommer är det nya idéer och tankar som kommer, hur man vill pynta med olika saker och ibland börjar jag att planera lite förtidigt men sådan är jag. En sak är jag säker på,  jag ska försöka få tag på det fina riset av ädelgran som man kan göra dörrkransar av, det var en riktigt rolig sysselsättning. Jag vill gärna sticka en norsk genser till min lille danske granne och vi ska försöka göra färgval mamman och jag för nu skypar vi, det är så trevligt.

Det är så roligt för jag har kontakt med ungdomarna som målade mitt hus ute på gården, vi är vänner på fac3book och hör av oss till varandra och det bästa är att vi alla måste försöka förbättra engelska språket, man lär så länge man lever.

Nu ska jag fixa mej en kaffemugg och sätta med vid TV:n och se på finnkampen och sticka färdig en socka, 8 par av 10 är klara och jag är så glad att de snart är i hamn.

Ha det gott mina vänner, jag har bara 2 saker planerade nästa vecka, betala kusins räkningar och hjälpa grannen att fylla medicindosetten i morgon förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar