torsdag 13 juni 2019

Torsdag förmiddag


Det har åskat och regnat under morgontimmarna, jag är ingen vän av oväder och tycker att det är riktigt obehagligt när det händer nattetid och alla blixtar blir så skarpa, man är riktigt maktlös så fort det kommer ett oväder och jag glömmer aldrig det fruktansvärda blixtnedslaget som gjorde min grannfamilj hemlösa för 4 år sedan, de små barnen, det gjorde mycket ont i hjärtat men allt ordnade sej till det bästa och nu har de ett vackert nytt hem.

Som jag väl tidigare nämnt var jag på kontroll hos hjärtsyster Anita förra måndagen. Glad i hågen åker jag till vårdcentralen efter att jag har kikat in på 1177 och såg att mina prover såg riktigt fina ut. Det fanns inte i min fantasi att något inte var bra, men efter att vi pratat, kollat vikt och blodtryck lyssnade syster på mej och så säjer hon att vi ska ta ett EKG, något nytt de börjat med tänkte jag. Men efter EKG så säjer hon att jag har hjärtflimmer!!! Det blev kaos i min hjärna, det första jag tänkte var Varan och massa provtagningar, kommer jag att dö snart, allt snurrade på rejält.Jag fick information om hur flimmer verkar i kroppen och att läkaren skulle ringa mej dagen efter. Det blev mycket den dagen men läkaren ringde mej och jag fick mera information och fick även hämta blodförtunnande medicin samma dag för att påbörja behandlingen direkt och tid för läkarbesök fick jag också. Jag är nu så glad att jag blev kallad till hjärtsköterskan för utan det besöket har jag inte haft en aning om att jag hade en störning i hjärtat då jag inte känt något obehag. Läkarbesöket i måndags var information om medicinen och så fick jag ett provisoriskt halsband, AK-mottagningen ringde mej i tisdags och i går fick jag det riktiga halsbandet som jag alltid ska bära på mej.

Så är livet och nu ska jag fortsätta leva som vanligt, göra det jag brukar och njuta av livet sa AK-sköterskan för nu är du under behandling.

Vädret är ju riktigt tråkigt med moln, regn och blåst ibland. Blomlådor och amplar har jag satt ut och nu hoppas jag att de kommer att växa och frodas, man kan inte ta sej till med så mycket utomhus när vädret är dåligt så nu ska jag fixa mej en tekopp, tända ljuset i min buddha och fortsätta att sticka strumpor.

Det blev inte någon trevlig läsning denna vecka men det är ändå min nya vardag och jag är så tacksam för den fina vård och behandling som finns för oss. Tack alla .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar