onsdag 19 juni 2019

Snart midsommar


Så fort den här våren har gått, jag hinner inte med och nu kommer midsommarhelgen. Jag har suttit och försökt få till en handlingslista men det vill gärna bli det samma, sill och färskpotatis, ägg, creme fraiche och dill och så kommer jag att köpa något att grilla för jag har nämligen köpt mej en ny gasolgrill. Helt plötsligt dyker det upp en grill till ett bra pris och jag bestämde mej snabbt för jag har saknat den vi hade förut, jag köpte en klotgrill men min tekniska ådra var inte tillräcklig så jag fick inte ihop den, sorgligt. Men med god vän och granne fick jag hem denhär grillen och eftersom jag nämnt att jag misslyckats med klotgrillen har fina Linneá monterat den nya och levererade den klar på plats, Tack ska du ha för hjälpen. Nu ska det bli gott med grillspett och lite annat.

Jag är bjuden till svåger och svägerska på midsommarafton  tillsammans med goda vänner tillbringar vi kvällen i deras lusthus med god mat och har det trevligt tillsammans, Nu hoppas vi att vädret är med oss, det har varit varierande under åren.

Tänk att jag kände på mej att de skånska grannarna skulle komma i söndags, jag blir lika glad varje gång jag hör husbilen signalera ute på vägen, mysiga människor som dyker upp och vi har så mycket att prata om, mannen har sina rötter i grannhuset och de har även Stallet som är granne till mej och vi har varit vänner sen vi var barn, för länge sen var han stockholmskis sen flyttade familjen till Skåne och där blev han och brodern kvar, det är värdefullt att ha den kontakten med killarna och deras fruar.

Nu ser jag fram mot att danska grannfamiljen ska komma, det ska bli så fint när de kommer, lille Emíl med sin cykel och hunden Connie som ligger och myser i altansoffan, och mor och far i familjen, det blir liv och rörelse när de kommer.

Nu ska jag försöka städa lite, det blir mycket lite, är det fint väder ska jag vara ute och regnar det så syns det inte om det är lite skit i hörnen.

Önskar alla en riktigt fin Midsommarhelg, och som vanligt var rädda om er och om varandra, ät och drick måttligt i helgen så blir den säkert riktigt bra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar