torsdag 26 april 2018

Torsdag

Men oj vad veckorna går, nästan 1½ vecka sen jag var in här på min blogg. Egentligen har det väl inte hänt så särskilt mycket förutom att snön har försvunnit och våren har kommit och det är ju förstås stort. De dagar som solen har varit framme har jag suttit ute och framför allt läst en del och när det varit sämre väder har jag varit inne och läst och så blir det promenader, inte så långt ännu men försöker att komma iväg varje dag. Mitt högra knä har börjat känna av sej och påminner mej om att det kanske måste opereras till hösten, jag vill ju inte ha ont och läkningen tar tid men vad ska man göra, vi får se för innan det blir aktuellt ska vi ha sommar.

I dag har jag och grannfrun varit till församlingshemmet på 11-kaffe och  Sankt Olofskören underhöll med sång och musik och det var allsång med vårvisor, det är så trevligt.

Jag köpte små penséer i går för att plantera i korgar och ta till kyrkogården, hur det är, jag hittade inte korgarna som jag skulle plantera i så jag fick ta mej en riktig funderare och kom fram till att de inte var så fräscha i höstas så att jag slängde dem. Ja, idag har jag inhandlat nya korgar på Granngården, de var lite för höga tycker jag men de får duga fram tills att det ska planteras på riktigt.

Under eftermiddagen har jag sått lite gräslök, dill och tagetes,  av dill och gräslök ska jag inte ha särskilt mycket men till färskpotatis är det gott med ny dill och nu hoppas jag att det gror och växer riktigt bra. Och så var det köttfärsen som skulle stekas, den kunde jag nästan ha glömt men det blev ett riktigt gäng med biffar som ska frysas in, det är ju så bekvämt med färdiglagad mat när det är brist på fantasi.

Valborgsmässoafton ska jag klippa mej och så hoppas jag att vädret blir bra å att vi kan sitta ute på verandan och äta en god sallad, grillad kyckling och lite tillbehör och är det inte å varmt sätter vi på oss tröjor och tänder gasolvärmaren så blir det nog skönt. Det brukar vara fint, grannarna på andra sidan bäcken tänder sin vårbrasa och man hör prat och skratt, då är våren här på riktigt.

I morgon ska jag försöka ta mej i kragen och fuska över lite, jag är inte så road av städning just nu, jag kan ju göra som en tidigare arbetskamrat sa: jag tar fönsterputs och sprutar i rummet så luktar det lite lite friskare.

Ha det bra och ha en fin Valborg och 1:a Maj 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar