torsdag 8 juni 2017

Sommarvindar



Nu har vi då haft ett par dagar med riktigt dåligt väder, i går förmiddag tror jag att det blåste stormstyrka. Jag var hos grannen S och vi har just suttit i hennes fina glasveranda och druckit kaffe när det började blåsa så in i norden och snart började det komma lite regndroppar och då brukar ju blåsten avta men inte heller och regnet tilltog så det rann efter fönstren.

När jag kom hem gick jag och tittade på blommorna som Lotta och jag var till Risbergs handelsträdgård och köpte i fredags. Det blev som vanligt rosa pelargoner och vita kantlobelior till lådorna på altanen, isbegonior till kyrkogården och lite annat, jag såg en fågel /fiskmås/ som jag fick ett intresse av men jag övertalade mej att inte köpa den. I det värsta vädret i går började jag plantera blommorna till altanlådorna och i dag blev balkonglådorna klara, pelargonskotten har vuxit till sej så nu fick de bli placerade i en kruka ute på trappen. Ja, just nu fattas det bara något att sätta i amplarna på balkongen och det ordnar jag i morgon och så är allt klart förr denna säsong. Jag ska inte ha mera i år då mina knän inte är bra.

I tisdags eftermiddag var vi till kyrkogården och planterade, jag blev så nöjd med att vi fått planteringslådor och det blev fint med isbegonierna där, och när Lotta o jag var klara blev jag bjuden på kaffe och glass på Moccacino. Det blev en fin avslutning på dagen. Om jag ska ägna den lilla fågeln en tanke så finns den bland mina blommor på verandan, intetsägande med den var värd en extratur till Risberg tillsammans med en annan grannfru.

I dag kan jag se var djuren från lantgården kommer att beta här hos mej, L-O har varit här och slagit undan gräs så att de kan sätta upp stängsel och jag ser fram mot att djuren kommer ut, det är riktigt rogivande att sitta och se på dem.

Regn och rusk +13,3 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar