onsdag 28 juni 2017

Sista veckan i juni


Då var midsommarhelgen över, den firades hos svåger och svägerska tillsammans med goda vänner. Vi tillbringade kvällen i deras fina uterum, vi åt så mycket god mat, en del stärkte sina strupar med ädla drycker och regnet strilade ner, men vi hade det bra, varmt och skönt var det är inne.

Midsommardagen bjöd på vila kan jag säja, inte en människa syntes till, folket kanske behövde vila ut efter kvällen och jag led ingen nöd för jag har ju mina böcker, soffan på altanen och plädar där jag tillbringade i stort sett hela dagen tillsammans med mitt höga knä som värkte alldeles fantastiskt. På söndag blev det mera rörelse trots regnskurar och åskknallar och ett fantastiskt blåsväder i byarna. Det blev förmidagskaffe hos grannen M, efter en stund kom nästa granne hem till mej och vi fikade, kusin I kom och hade med sej en hemodlad stor fin och god gurka och till sist kom min syster med make och son så då var det fullt upp.

Måndagförmiddag har jag satt av tid till kusin ,betala hennes räkningar och umgås en stund, det behöver vi och när jag var hos henne kom en rejäl skur igen så jag blev borta längre än jag tänkt mej för det skulle ju handlas lite också.

Väl hemma var här strömlöst, jag sitter och kollar på mobilen om det ev. finns något meddelande men tyvärr inte men i samma stund kommer en bil fram hit och ur den kom systerdotter Kristina och hennes 8-åriga dotter Signe från Hammarö. Vilken glad överraskning, men vi var kaffesugna, lite hungriga och strömlösa så vi åkte in till samhället för att gå på Moccacino och jag ville bjuda på lunch, men Moccacino var stängt på måndagar så vi fick besöka Ayasofya och äta lunch och få en kopp kaffe och där sammanstrålade vi med Kristinas sambo och en till så det blev en liten släkttäff.

I går firade jag svåger med en blombukett på hans födelsedag, i dag har min systerson sin dag och i dag är det meningen att danske grannen Lars ska komma och göra fint med bl a gräsklippning tills övriga familjen kommer och så hoppas jag att de skånska grannarna dyker upp i stallet.

Jag ljög om midsommardagen, jag hade visst besök, Mari och Fredrik var ju ute på promenad och kom hit på en kaffetår.

I morgon ska jag följa med släktingar till Hagfors, nästa vecka har jag två planerade besök i Torsby och så har jag ju gräsklippningoch det får jag kanske börja med redan i eftermiddag.
.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar