fredag 16 juni 2017

fredagkväll


Nu har det gått en vecka igen och sommaren har svårt att komma tills oss. Solen tittar fram en liten stund då och då men nog tycker jag att det är mest mulet och regnskurarna kommer tätt ibland med någon åskknall.

Men dagarna går och inget särskilt tar jag mej för, plantorna som jag satt ser hittills ut att må bra av vädret vi har, jag har 4 million bells som ska planterar i amplarna på balkongen men än har de inte kommit dit, jag vet inte vart lusten tog vägen, men jag har förmågan att hitta på något annat, gräset ska klippas när solen tittar fram en stund och det tar sin tid trots att jag har åkgräsklippare. Jag måste säja att jag tycker om att klippa gräset, då finns tid att fundera på saker och ting, man kan även rensa hjärnan från gamla saker men risken är att jag hittar på något nytt.

Kan man tänka sej att i onsdags var jag till min syster i Torsby och vi skulle åka in till samhället för att handla lite och vi var till Dollarstore, jag har ju inte varit in där innan och det var ju en ny upplevelse, jag köpt mej bl a en matta och en ny fasadflagga, flaggor får jag köpa mej varje år för det blåser här å de slits sönder, lite shampoo, tvålar och tandkräm följde också med men även om det är billigare gör jag inga stora inköp för det går ju inte åt så mycket i mitt hushåll.

Usch, det hände en olycka för mej när jag åkte till Torsby, en fågelfamilj var på vägen och jag körde ihjäl en liten dunboll, fy vad jag mådde dåligt över detta och när jag kom hem låg en större fågel död under en björk, Lotta var hit och hon konstaterade att det var en hacksspettunge som omkommit på något vis, det var tråkigt.

I brevlådan samma dag fick jag kallelse för tid hos ortopedläkare den 4 juli, jag blev överraskad för det har inte gått mer än ca 14 dagar sen jag fick svar om att remissen kommit till sjukhuset. Hoppas nu att vårdgarantin fungerar för då kanske att jag får en ny knäled under oktober, jag är fortfarande rädd för operationen men den måste göras och kanhända att andra knäet måste åtgärdas men vi tar ett i taget.

Ja detta blev lite tråkigheter på slutet men så är det ju i vardagen både lite glädje, lite sorg och så lite funderingar och kanske lite av planering av det som komma skall, men nu ser vi fram mot att det ska bli midsommar och att vädret blir fint och att få umgås med nära och kära.

Ha det bra alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar