tisdag 21 mars 2017

tisdag


Nu har jag fått avloppet fixat och det är helt underbart att bara kunna skruva på kranen och vattnet rinner undan. Det kunde vara värre men när eländet pågår är det tråkigt, så bortskämd man är. I lördags kom rörmontören och han var så ärlig att han sa till mej att få hit någon som kunde göra en högtrycksspolning och i dag kom en man från Sunne med sin stora lastbil och gjorde denna manöver. Gud så glad jag är för dessa grabbar den ena som rekommenderade vad som behövde göras och den andra som utförde arbetet, det är guld värt tycker jag nu men vi får se när räkningen kommer vad jg tycker då.

Ja så satte jag i kontakten till diskmaskinen och hoppades att den skulle fungera men icke, trots att luckan var öppen brummade den på så nu har den gjort sitt i mitt kök den kanske kan vara farlig om den får ström när luckan är öppen och avstängningen inte fungerar. Nu kommer det en ny diskmaskin om några dagar och även en ny spis så nu har jag strax bytt ut alla vitvaror i köket och nu kan jag bara hoppas att det håller några år.

Vilken förkylning jag fick, fullkomligt okontrollerbar rinnsnuva i nästan en vecka och sen "dryptätt", men med näsdroppars hjälp får jag sova utan besvär ändå. I går blev det så tråkigt så på eftermiddagen åkte jag in till samhället och köpte semlor som jag och Lotta kalasade på, jag känner mej så duktig för jag har avstått från sött och försökt håll mej till medelhavskost som jag mår riktigt bra av och faktiskt visar badrumsvågen att det fungerar och jag har minskat några kilon så läkare som rekommenderade detta hade rätt. Och i medelhavsmaten ingår även något sött ibland, idag blev det ugnsstekt torskrygg med pesto och sallad, det var inte dumt det.

Nu är det strax dags för Go´kväll på TV och sen tror jag att jag kollar på Korrespondenterna och Kalla Fakta

God kväll på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar