onsdag 8 mars 2017

internationella kvinnodagen


hur firar eller tänker man denna dag. Hos mej går den dagen förbi liksom alla andra dagar, jag får försöka vara jämställd  med mej själv och ute i samhället verkar det viktigaste vara lika lön för lika arbete med mera, men hur ska allt kunna bli jämställt våra kroppar är ju olika funtade, männen är stora och starka och kvinnorna det svagare könet. Nog om detta.

I fredags morse kom telefonsignalen som jag väntat på, bilen var klar och jag fick hämta hem den. Så underbart, friheten att ta bilnycklarna, starta bilen och åka dit jag vill är härligt. Jag fick uträtta mina ärenden när jag vill, ett besök hos kusin för att betala hennes räkningar och umgås en stund stod på agendan och så skulle jag handla hem lite extra att tugga på när jag skulle se på skid-VM och Vasaloppet. Det blev många timmar i soffan tillsammans med stickningen, men på söndag eftermiddag blev jag så trött på allt så jag trotsade blåsten och gav mej ut med bilen för att försöka hitta fastlagsris, att ha ute på verandan. Det är mer snö än jag tänkt mej men jag hittade ett trädd som med bäverns hjälp låg nästan tvärs över vägen, där såg jag min chans att på ett lättvindigt sätt plocka lite kvistar, det var inte björkris kan jag säja men det får duga.

Nu ligger riset härute och väntar på att bli pyntat men eftersom vinter slog till igen tappade jag lusten,  och nu får det vänta tills det blir lite varmare ute och att snön börjar tina bort, jag tycker det är senare än vanligt för vid den här tiden har jag brukat kunna ta en kopp kaffe i solen på verandan.

Jag hade klipptid i går och det är allt bra skönt att få bli ompysslad, jag har ju bytt frisör och jag är så nöjd. Jag har haft lyckan att träffa två jättefina och trevliga frisörer, det känns tryggt. Efter klippningen blev det kaffe med dopp hos grannfrun som haft födelsedag.

Nu ska jag förbereda mej på att handla, kolla vad som fattas i skafferi och kylskåp, alltid saknas det något, i morgon kommer fiskbilen och då ska jag köpa mej lite lax och räkor.

Ha det så bra det går tills vi hörs nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar