tisdag 20 september 2016

tisdag


Vilket väder vi har, för någon vecka sen trodde jag inte att jag skulle behöva klippa gräset mer än 1-2 gånger mera i höst men så blir det nog inte, det växer otroligt mycket. Jag började med att klippa fram på dagen i går så att det inte är så fuktigt och jag hann precis klippa färdig på södra sidan då jag fick besök, de danska grannarna kom och det var mycket trevligt, en ung  familj med en cyklande 4-åring. Språkligt sett är vi inte jämbördiga men med gester och ord går det riktigt bra för det mesta men ibland blir jag totalt tom i huvudet tappar nästan målföret men vi tar nya tag, skrattar åt det vi inte förstår och försöker göra oss förstådda på något annat vis.

Det var 90-årskalas här i Våle i söndags, Tänk att mina grannar Gösta (90-åringen) och frun Elsie är så fräscha och fina, ingen glömska där inte. Trevligt hade vi tillsammans med Jonssons släktingar och det blev sena kvällen innan jag kom hem mätt av smörgåstårta och hemgjord gräddtårta som var så god. Vi ska vara så glada att vi har varandra och kunna umgås.

Jag var ju till Bilprovningen i fredags och då var pojkarna så snälla, inte en enda liten anmärkning förutom att den ena tyckte att jag skulle skaffa mej nya torkare, detta tror jag berodde på att det var sent på eftermiddagen och de ville ta helg.

I morgon kanske jag besöker kusin, det är dags nu att betala räkningar och att umgås en stund, i bakhuvudet har jag en tanke om att jag skulle behöva baka lite matbröd, aroniabären i frysen ska kokas till saft och sen ska det väl torkas över lite för snart är det helg. Jag begriper inte vart tiden tar vägen, veckorna bara rusar iväg och jag hinner inte med tycker jag.

Utetemperaturen klockan 17.45 är 18,4 grader och solen skiner vackert. Hoppas att vi får ha några fler fina dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar