måndag 5 september 2016

En solig septembermåndag


då kan jag berätta ett efter föregående veckas krångel med avlopp och väntan på hjälp börjar en ny fas i mitt ensamma liv. Under nästa 40 år med diskmaskin så ska jag börja diska förhand, det är sant i alla fall en tid. När äntligen avloppet var fixat så kom nästa problem, diskmaskinen fungerar inte och nu ska jag försöka klara mej utan ett stund, vi får se hur länge det går. Egentligen kan jag tänka mej att mitt dåliga förhållande till avloppet kanske beror på att jag inte spolar tillräckligt mycket vatten, vi får se.

Men denna vackra septembermorgon har jag som nästan varje dag hängt ut mina sängkläder och en del mattor för idag ska jag torka golv, damma för nu är det smutsigt här hos mej då jag inte gjorde just någonting förra veckan.

Jodå lite saker gjorde jag men jag blir lite handikappad när inte allt fungerar så är det bara. Det har blivit lite biturer i skogen och i lördagseftermiddag hördes fin musik så jag blev lite nyfiken och gjorde mej en tur i det fina vädret, jag trodde att det var Per i Vråa som satt ute och spelade men det var inte han, utan det var längre bort. I alla fall när jag kom en bit efter vägen var den blockerad av ett ekipage med en cykel i ena vägbanan och en full gubbe låg i andra vägbanan. Jag undrade om han skadat sej men det trodde han inte så till slut höll jag upp hans cykel och han kunde kravla sej upp och han fortsatte sin resa med att leda cykeln. Det gick väl inte så bra för när jag kom tillbaka låg både cykel och gubbe i  diket, undrar hur han mådde i går morse.

I går helgade jag inte vilodagen, jag klippte gräset och det växer rejält trots att vi kommit en bit in på hösten och nu klippte jag ner ganska mycket så nu räcker det nog med 2-3 klippningar till sen kan nog farkosten ställas in, då ska vi börja plocka mossa så det finns hemma och det är ju mycket trevligt pyssel inför hösten som ska göras tall- och granris som ska plockas lite senare och fågelbordet som ska fram, en del att se fram mot.

Men som sagt, nu ska jag umgås med dammsugare och skurhink sen tror jag att jag ska plocka lite rönnbär att sätta på altanbordet för de är vackra nu. Ha en fin vecka alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar