tisdag 13 september 2016

Tisdag


Solen skiner fint även i dag, i går morse var det riktigt tät dimma här hos mej ja det var alldeles vitt när jag steg upp, men eftersom tiden gick så klarnade det upp och blev fint. Under helgen var det tråkigt marknadsväder, Torsby brukar ju ha fint men det var mulet och trist, men jag var ändå till Torsby på fredag, inte på marknaden men som sällskap till en släkting som skulle till sjukhuset och det var nog inte lätt att få en parkeringsplats nere på byn för det verkade vara mycket folk i farten. På hemvägen var vi in hos syster och lämnade lite marknadspengar till Signe och Isolde å där blev vi bjudna på kaffe.

I går kände jag för att rensa bort en del skräp och tidningar, det blev fullt i kofferten på bilen, vilken tur att Återvinningen finns men i bland vet jag inte riktigt var vissa saker ska kastas det finns ju så många containers men ibland saknar jag något alternativ. Väl hemkommen kom tanken att jag ska besiktiga bilen på fredag så det blev att plocka med dammsugaren ut och göra det bästa, här ska bilen helst vara ren och fin, ja välstädad men jag vill inte göra det själv tyvärr men nu är det gjort och i morgon? blir det däckbyte då jag har ett dåligt framdäck och ett oljebyte börjar bli aktuellt, det är något hela tiden. Helst ser jag att bilen är fulltankat och att det bara att tuta och köra men verkligheten är inte riktigt så och jag hoppas att det inte blir en lapp på rutan som hände mej för något år sen då jag fick ringa efter Lotta för att få skjuts hem, fy å otrevligt.

Kontoret blev till ett arbetsrum här och där har jag tillbringat ett antal timmar idag, trots det fina vädret kände jag mej manadatt ta tag i strykkorgen så nu känner jag mej belåten, symaskinen har jag också använt då jag fållat upp byxor och dammsugaren har fått jobba lite i dag igen. Det är faktiskt riktigt bra med ett arbetsrum där symaskinen får stå framme, strykbrädan och strykjärnet är lättillgängligt och hyllor och askar för tyger och andra attiraljer.

Nu ska jag ta kväller, jag ska titta på Tro, hopp och kärlek på TV, det ska bli kul med en ny omgång präster, på torsdag är det 11-kaffe på Församlingshemmet, det är fint när det börjar tillbaka, 1-1½ timme är precis lagom för mej längre behöver jag inte ha underhållning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar