fredag 4 mars 2016

Fredag


Äntligen fredag, ja det säjer jag då för nu tror jag inte att det är nödvändigt för mej att vara ute efter vägarna i detta snöväder. Det är blött och snösträngar på vägarna här och naturligtvis har jag varit ute och gjort mej en tur och kom lyckligtvis hem utan problem men jag hör på radion att det händer olyckor i länet.

Vilken tur att jag vaknade tidigt idag för när jag drack mitt morgonte så kom slamtömningsbilen hit och det var säkert nya killar som var ute på jobb för den ene kom in frågade om han kommit rätt och undrade var avloppsbrunnen fanns. Usch vilket skitjobb de har men nu är det bara att spola vatten  och betala med ett leende när räkningen kommer och tänka på vilket elände det skulle vara om man skulle behöva bära ut allt vatten och gå på utedass.

Jag har varit på "tjejträff" idag, bästa, snälla, fina, snoriga Emma och jag har druckit kaffe och ätit semlor, det är så roligt att träffas och ha det lite mysig med en ung tjej.

Jag har mycket på gång nu, jag syr på min Bernina och två stickningar på gång så nu mår jag bra, jag läste på något ställe om hur bra det var att sticka och det tror jag nog att alla handarbeten är, man tillverkar något man tycker om och man kan känna sej kreativ det tror jag är viktigt för självkänslan.

Under helgen ska jag plantera om mina pelargon- och tomatplantor, det blir gott för dem att få större plats och så ska jag slänga ner några paprikafrön i en såbox. Detta är roligt. Och när jag skriver att jag ska plantera om så kommer jag ihåg att jag inte har någon planteringsjord hemma så då blir det en tur in till samhället i morgon ändå. Så är det.

Nu ska jag ägna resten av eftermiddagen och kvällen till mina handarbeten, jag får försöka leta efter ett tv-program som kan underhålla mej fram till klockan nio när Skavlan börjar för "Roliga timmen" i ettan är för humoristiskt för mej och Fångarna på fortet kan bli jobbigt ibland. I morgon blir det trevligt för då ska jag på födelsedagskalas.

Ha en trevlig helt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar